Vergeet niet om 'op het einde van de lesdag' het formulier in te vullen als je klaar bent met al je schoolwerk.
WISKUNDE
1) À retenir + tiroir à mots
- Lees alle Franse woorden en zinnen van p.40-41. Duid de zaken aan die je niet begrijpt en/of waarbij je twijfelt over de uitspraak.
- Beluister het onderstaande filmpje een eerste keer. Noteer de vertalingen van de woorden/zinnen die je niet begreep.
- Beluister het filmpje een tweede keer. Herhaal elke Frans zin en elk Frans woord LUIDOP. (Je mag het filmpje tussendoor op pauze zetten.)
→ Je mag deze opdracht meerdere keren uitvoeren als je wil.
2) Woordenlijst.
- Bekijk en beluister het onderstaande filmpje een eerste keer.
- Lees de woorden zelf en fluoresceer de woorden in de passende kleur.
- Controleer of je de woorden in de juiste kleur fluoresceerde door het filmpje nog een keer te bekijken.
- Beluister het filmpje nog een keer. Herhaal elke Franse zin en elk Frans woord LUIDOP.
→ Je mag deze opdracht meerdere keren uitvoeren als je wil.
SPELLING
Hier vind je het filmpje met dictee woordpakket 13+14. Het dicteeblad zat als bijlage bij de spellingsbundels van juf Katty.
(Bij de leerlingen die met Sprint werken, staat het invuldictee op hun computer → in hetzelfde document dan waar jullie in de klas in werken.)
(Bij de leerlingen die met Sprint werken, staat het invuldictee op hun computer → in hetzelfde document dan waar jullie in de klas in werken.)
-------------------------------------------------------------------------------------
Klaar met alle verplichte opdrachten van vandaag?
LAAT WETEN AAN DE JUF HOE ALLES VANDAAG GING
Hierna ben je klaar met je schoolwerk. 👏👏👏 Proficiat, ik ben fier op je!
Heb je nood aan extra werk? Werk dan aan de challenges (je mag ook nog werken aan de 'oude' challenges, want tot nu toe is er nog niemand klaar met 'alles') of kies een opdracht uit het lijstje 'extra werk'. Of verveel je eens, want als je je verveelt, krijg je soms de leukste ideeën!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten