WOENSDAG 13 MEI


Vergeet niet om 'op het einde van de lesdag' het formulier in te vullen als je klaar bent met al je schoolwerk.


-------------------------------------------------------------------------------------

Voor we starten met de lessen van vandaag, hier een filmpje van en voor jullie. Het staat ook op de Facebookpagina van de school. Veel kijkplezier!




-------------------------------------------------------------------------------------

WISKUNDE

Volg het stappenplan in je dagplanning. Het filmpje dat je nodig hebt bij stap 1 vind je terug op Bingel (dit staat klaar bij je taken).

Stap 2: Doe mee met de juf






MAG: Hier is nog een extra filmpje rond volgorde van bewerkingen voor wie wil. https://www.youtube.com/watch?v=x9YLphimBn0



NEDERLANDS


OEPS … Ik vergat te zeggen dat je ook een kladblad nodig hebt. Leg een kladblad klaar en volg dan onderstaande stappen.

1) MAG: Neem je werkboek op p.75. Maak oef.1. Sluit je werkboek daarna terug.

2) Bekijk en beluister het filmpje hieronder een eerste keer.


3) Open je werkboek terug op p.75-76. Probeer oef. 2 t.e.m. 6 op te lossen. Werk MET POTLOOD. Als je iets niet weet, laat je het nog open.

4) Lees de taalweter op p.75 van je werkboek.

5) Sluit je werkboek terug. Neem het kladblad. Bekijk het filmpje (zie stap 2) opnieuw en maak notities op je kladblad. Let op: je mag enkel SLEUTELWOORDEN noteren, GEEN ZINNEN.

6) Open je werkboek terug. Gebruik je notities om oef.7 t.e.m. 14 (p.76-77) op te lossen. Controleer daarna oef. 1 t.e.m. 6 aan de hand van je notities en pas aan of vul aan waar nodig. 
→ Heb je alles kunnen invullen en denk je dat alles juist is? Dan mag je meteen naar 'stap 9' gaan.

7) Kijk goed welke vragen je nog niet (met zekerheid) kon invullen. Sluit daarna je boek opnieuw. Bekijk het filmpje een derde keer. Vul je notities aan. 

8) Open je werkboek terug. Gebruik je notities om p.75 t.e.m. 77 verder aan te vullen of aan te passen.

9) MAG: Spreek met een of meerdere klasgenoten af om jullie antwoorden te bespreken via Skype (bv. met de klasgenoten in je Skype-groepje).

10) Verbeter je antwoorden aan de hand van de correctiesleutel
- Vink met groen aan wat je juist had.
- Doorstreep met groen wat je fout had. Schrijf het juiste antwoord op met groen.

11) Bekijk het filmpje opnieuw (zie stap 2). Besteed extra aandacht aan de zaken die je met groen opschreef. 
→ Als je alles juist had, moet je stap 11 en stap 12 niet doen.

12) Herlees de vragen die je fout beantwoordde. Zorg dat je het antwoord nu begrijpt. Herhaal stap 11 en 12 tot je alles begrijpt.



-------------------------------------------------------------------------------------

FRANS


1) À retenir + tiroir à mots
  • Lees alle Franse woorden en zinnen van p.55-56. Duid de zaken aan die je niet begrijpt en/of waarbij je twijfelt over de uitspraak.
  • Beluister het onderstaande filmpje een eerste keer. Noteer de vertalingen van de woorden/zinnen die je niet begreep.
  • Beluister het filmpje een tweede keer. Herhaal elke Frans zin en elk Frans woord LUIDOP. (Je mag het filmpje tussendoor op pauze zetten.)
    → Je mag deze opdracht meerdere keren uitvoeren als je wil.


2) Woordenlijst.
  • Bekijk en beluister het onderstaande filmpje een eerste keer. 
  • Lees de woorden zelf en fluoresceer de woorden in de passende kleur.
  • Controleer of je de woorden in de juiste kleur fluoresceerde door het filmpje nog een keer te bekijken.
  • Beluister het filmpje nog een keer. Herhaal elke Franse zin en elk Frans woord LUIDOP.
    → Je mag deze opdracht meerdere keren uitvoeren als je wil.





-------------------------------------------------------------------------------------



Klaar met alle verplichte opdrachten van vandaag?
LAAT WETEN AAN DE JUF HOE ALLES VANDAAG GING

Hierna ben je klaar met je schoolwerk. 👏👏👏 Proficiat, ik ben fier op je!
Heb je nood aan extra werk? Werk dan aan de challenges (je mag ook nog werken aan de 'oude' challenges, want tot nu toe is er nog niemand klaar met 'alles') of kies een opdracht uit het lijstje 'extra werk'. Of verveel je eens, want als je je verveelt, krijg je soms de leukste ideeën!



-------------------------------------------------------------------------------------

NIET VERGETEN


Vergeet niet om bij mooi weer de opdracht i.v.m. schaduwen uit te voeren. De uitleg vind je hier: https://glsruiterl6.blogspot.com/2020/05/wiskunde-lees-eerst-aandachtig-alles.html

Geen opmerkingen: