DONDERDAG 4 februari 2021

Het Skypemoment zal niet doorgaan vandaag, omdat ik (juf Dorien) ziek ben.

-------------------------------------------------------------------------------------

WISKUNDE: les 80: Hoofdrekenen: Een kommagetal delen door een natuurlijk getal (deel 1)


Klaarleggen
: WI werkboek C, rekenschrift, neuzeneuzeboekje, schrijfpotlood

 

1) Leg je rekenschrift en je werkboek klaar. Bekijk het filmpje van de juf.
PS: Sorry voor Brice die je soms even op de achtergrond hoort.

 


2) Maak de oefeningen in je werkboek. Je mag tussenstappen noteren, maar het is niet verplicht. Je gebruikt GEEN ZRM. Je mag wel gebruik maken van je neuzeneuzeboekje.
--> Je krijgt geen correctiesleutel, dit wordt verbeterd als de school terug open is.


3) Ga naar de Padlet (zie hieronder) en typ je rekenverhaal. (Let op hoofdletters, leestekens, correct taalgebruik, …). Zet ook je naam erbij. De oplossing zet je er NIET bij.

--> Rekenverhaaltjes (WI les80) (padlet.com)


4) Ga naar Bingel en maak de taak van wiskunde. Je mag notities maken op een kladblad of in je rekenschrift. Je mag GEEN ZRM gebruiken.

-------------------------------------------------------------------------------------


NEDERLANDS: kort taalmoment


Vandaag geen volledige les Nederlands, maar wel een kort taalmomentje. Je hebt dus niks nodig.


1) Kijk naar de foto hieronder. Denk na wat hiermee bedoeld wordt.

 


2) Kijk nog eens goed naar de zin die in het zwart geschreven staat. Let ook goed op de spelling. Wat betekent dit eigenlijk? Tip: geld = €€€


3) Wat denk je dat de bedoeling was van de schrijver (toen hij de zwarte zin schreef)?


4) Op het einde van de dag zal je enkele vragen over de foto moeten beantwoorden (via het online formulier).

-------------------------------------------------------------------------------------

SPEELTIJD

Pauzeer ongeveer 15 minuten. Gebruik GEEN schermen (tv, laptop, …) tijdens deze pauze. Beweeg een beetje of ga bv. even buiten zitten.
Je mag gerust een versnapering (koek / fruit) eten en een drankje drinken. Bespreek dit wel eerst met je ouders.
à Als het beter uitkomt binnen jullie gezin, kan je deze pauze op een ander moment inplannen, zodat jullie samen kunnen pauzeren.

 -------------------------------------------------------------------------------------

 

FRANS: M9 : écoutez + lisez


Klaarleggen
: FR werkboek B, gele fluostift, blauwe fluostift


1) Neem je werkboek B van Frans op p.3. Lees de berichtjes aandachtig en los de vragen op.


2) Sluit je werkboek. Speel het filmpje hieronder af terwijl je je ogen sluit. Luister goed naar de tekst. 




3) Neem je werkboek op p.3. Beluister het filmpje van daarnet opnieuw en los de vraag op. 

→ Je mag meerdere keren luisteren als je wil. 


4) Lees de dialogen op p.4, 5 en 6 aandachtig. Je mag de tekst ook meerdere keren lezen.

5) Maak oef.1 op p.6 (waar/niet waar). Je mag terugkijken in de tekst.


6) Lees de dialogen op p.4, 5 en 6 opnieuw. Fluoresceer de woorden die je
niet begrijpt met geel. (Je mag het filmpje tussendoor op pauze zetten.)


7) Beluister het filmpje van daarnet opnieuw. Lees ondertussen mee in je werkboek. Fluoresceer de woorden die je (nog) niet goed kan uitspreken met blauw. (Als dit woord ook al met geel gefluoresceerd werd, wordt dit groen). (Je mag het filmpje tussendoor op pauze zetten.)


8) Beluister het filmpje van daarnet opnieuw. Lees ondertussen mee in je werkboek en probeer al eens te playbacken. Het luidop lezen en het verklaren van de woorden doen we binnenkort in de klas.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

BEWEGEN

Normaal krijgen jullie turnen op donderdag. Aangezien de school gesloten is, moet je vandaag turnles geven aan jezelf. Ik wil dat je nu minstens 30 minuten beweegt. Meer mag natuurlijk ook. Je mag kiezen of je binnen of buiten beweegt, of je 1 ‘lange’ activiteit doet of verschillende korte activiteiten, … als je maar zorgt dat je minstens 30 minuten in beweging bent. Als het beter uitkomt binnen de planning van je gezin, mag je dit ook op een ander moment doen, maar wel VANDAAG.

Enkele ideetjes: wandelen, fietsen, dansen (bv. ‘just dance’ via Youtube), springen, basketten, voetballen, trappenlopen, touwtje springen, skateboarden, …


PS: Ik heb gekozen voor dansen (en mijn kindjes ook).



-------------------------------------------------------------------------------------


WISKUNDE (deel 2)


Klaarleggen
: rekenschrift, schrijfpotlood

Ga zo meteen opnieuw naar de Padlet (zie hieronder) met de rekenverhaaltjes. Kies minstens 4 rekenverhaaltjes uit, los ze op en noteer de oplossing van het rekenraadsel + de naam van de ‘schrijver’ van het rekenraadsel in je rekenschrift. Zorg dat je dit volgende week gemakkelijk terugvindt! Je mag GEEN ZRM gebruiken.

à Rekenverhaaltjes (WI les80) (padlet.com)

-------------------------------------------------------------------------------------

STUDIEKEUZE: ik leer mezelf kennen (deel 1)

Klaarleggen: werkboekje ‘Op stap naar het SO’


1) MAG: Maak p.10 in je werkboekje.


2) Klik op de link hieronder, lees de instructies en klik op ‘akkoord & wil de I-like-basic invullen’. Vul je gegeven in. Vul mijn e-mailadres in (leerjaar6@glsruiter.be) en ev. ook dat van jezelf en/of van je ouder(s). Daarna los je de vragen op. Wees eerlijk. Veel plezier!

à I Like basic(onderwijskiezer.be)


3) HUISWERK TEGEN MAANDAG: Wat doe jij graag in je vrije tijd?
Ga op zoek na foto’s of prenten van je interesses, van hobby’s, activiteiten, … die jij in je vrije tijd doet. (Dat kan van alles zijn: een sport, dieren verzorgen, in de natuur zijn, tv kijken, op de computer spelen, eten, spelletjes spelen, lezen, …).
Je kan hiervoor kijken in kranten, reclamefolders, tijdschriften, … Je mag ook prenten afdrukken van internet of zelf dingen tekenen. Je moet minstens 4 prenten kleven/tekenen op p.11 in je werkboekje. Omcirkel daarna jouw 3 belangrijkste interesses.

-------------------------------------------------------------------------------------

ALLES AFGEWERKT? Klik op deze zin en vul het ONLINE FORMULIER in.

Geen opmerkingen: